Sorteren in Excel, hoe moet dit?

Als je een vol werkblad hebt met allemaal gegevens is het makkelijk als je deze kan sorteren. Dit kan op alfabetische volgorde, maar dit kan ook van laag naar hoog als je met getallen werkt. Datums vallen ook onder getallen, omdat zonder cel eigenschappen dit gewone getallen zijn. Om een lijst gesorteerd te krijgen hoef je maar een knop in te drukken, maar als je niet weet welke dan kan het nog erg lastig zijn. Daarom wordt dat in dit artikel besproken.

 

Sorteren

We gaan bij deze uitleg gebruik maken van deze voorbeeld gegevens:
Voorbeeldgegevens bij het sorteren

Selecteer een cel in het bereik die gevuld is, of selecteer het hele bereik A1:C8. Ga dan op het lint naar het tabblad Gegevens en kies hier voor Sorteren. We gaan hier de lijst op volgorde van leeftijd zetten en kunnen dit kiezen in het scherm dat vervolgens opent.
Het scherm sorteren

Kies hier bij Sorteren op voor Leeftijd en klik op OK.

Nu is je lijst gesorteerd op leeftijd en staan de jongste personen bovenaan.

 
 
 
 

Op de hoogte blijven?

Als deze uitleg nuttig was, dan kan je je inschrijven voor onze nieuwsbrief.
Een keer per maand ontvang je de nieuwste berichten in je mailbox.
Klik hier om je in te schrijven.
Je kan ons ook volgen op Facebook en Twitter.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Spring naar toolbar